تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

tgsh Offline
#1 ارسال شده : 1396/04/04 10:19:23 ق.ظ
tgsh

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 10

آب بندی استخر بتن ممکن است کار ساده ای به نظر برسد ، اما در واقع می تواند یکی از بزرگترین چالشهای ساخت استخر باشد.

اما چگونه می توان یک استخر بتنی کاملا آب بند داشت که در تحت هر شرایط آب و هوایی آب بند باشد؟

در گذشته آب بندی کف خزینه ها بوسیله قشری از خاک رس، آهک ، پشم بز ، پیه ،موم زنبورعسل ، کرباس و غیره استفاده می کردند و سپس لایه ضخیمی از ساروج روی آن کشیده می شد و برای آب بندی لوله ها از نوعی روغن به عنوان اندود استفاده می کردند که این روغن مخلوطی از سینکا و روغن بزرک بود که آن را با قلم مو روی ناودانها و لوله ها می کشیدند تا آب بندی شود و از ورود آب به داخل ساختمان جلوگیری گردد.

امروزه جهت آب بندی استخر از مواد آب بندی با کیفیت استفاده می شود که با توجه به ابعاد استخر و یا جکوزی و شرایط آ ب و هوایی منطقه و همچنین بسته به کاربرد استخر مورد نظر میزان مواد لازم جهت آب بندی محاسبه می گردد.
طراحی سایت ارزان ، ساخت استخر ، ساندویچ پانل ، ساندویچ پنل ، عایق صوتی ، عایق صدا ، لپ تاب در تبریز ، موبایل در تبریز ، فروشگاه انلاین در تبریز
با توجه به تنوع روز افزون محصولات افزودنی بتن ، روان کننده بتن ، پرایمر ها ، چسب بتن و … و همچنین واردات این محصولات از چین با کیفیت های مختلف ، توصیه می شود قبل از اجرای آب بندی ، یک مشاور کارآزموده از استخر بازدید به عمل آورده و سپس عملیات لازم جهت آب بندی آن صورت گیرد. آب بندی اصولی تنها ۳ یا ۴ روز زمان می برد.

جهت جلوگیری از آسیب دیدن سطح بتن لازم است آب استخر توسط کیت های تست کلر و اسید چک شود. درصد بالای تثبیت کننده در آب باعث آسیب رساندن به سطح بتن می شود.

در مناطق با آب و هوای گرم بهتر است از خالی بودن استخر به مدت طولانی جلوگیری گردد زیرا آب خود باعث یکپارچه شدن سازه و جلوگیری از تابش شدید آفتاب می شود . تابش آفتاب به باعث طبله شدن سطح بتن می گردد در واقع مانند آفتاب سوختگی و تاول زدن پوست می ماند.

هزینه آب بندی استخر
هزینه آب بندی استخر بدون احتساب هزینه تخریب و برچیدن کاشی های موجود و یا بتن های ترک خورده و طبله شده شامل هزینه سیمانکاری ، آب بندی و ایزولاسیون ،چسب و مواد آب بندی و نصب سرامیک می باشد که با توجه به ابعاد استخر و میزان خرابی آن متفاوت است و ازمتر مربعی ۵۰٫۰۰۰ تومان تا مترمربعی ۶۵،۰۰۰ تومان متغیر است.

ویرایش بوسیله کاربر 1396/04/04 02:41:14 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
shahabiyan Offline
#2 ارسال شده : 1399/04/23 11:08:11 ق.ظ
shahabiyan

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 2
مکان: iran

در آب بندی سازه بتنی از چندین روش برای حفظ آن استفاده می شود که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

آب بندی اولیه بتن
در روش اولیه، مواد افزودنی در همان مرحله اول و هنگام ساخت بتن، به مواد اضافه می شود. در این عایق بندی تاسیسات آب بندی بتن از ذرات کریستالی برای آب بندی بتن استفاده می شود.

این ذرات ریز در بتن نفوذ کرده و سد راه رطوبت و آب می شود. همچنین می توان از انواع افزودنی های بتنی برای این کار استفاده کرد و بتن را از نظر رطوبت و جذب آب محافظت کرد. این افزودنی ها در بتن مخلوط شده و مانع عبور آب از آن می شوند و با به عبارتی خود بتن به عنوان عامل ضد آب عمل می کند. لازم به ذکر است که این روش آب بندی سازه بتنی به عنوان یک روش اقتصادی و کم هزینه برای آب بندی سازه بتنی ، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

آب بندی ثانویه بتن
آب بندی ثانویه با پوشش های روی سطح بتن:
عایق رطوبتی بتن از طریق سطح خارجی یکی از روش های اب بندی بتن می باشد که به عنوان یک روش پرهزینه شناخته شده است . در این روش پوشش ثانویه معمولا بر روی سطح اولیه بتن ها کشیده شده و مورد آب بندی قرار می گیرند.

پوشش های مخصوص سطح خارجی بتن معمولا به صورت ورقه هایی هستند که برای آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند. این ورقه ها از موادی چون پلیمر، قیر، پلی اتیلن ساخته شده اند و به کار گیری ان ها برای آب بندی باعث دور شدن سموم شیمیایی از بتن ها می شود.

از مزایای به کارگیری ورقه های عایق های رطوبتی این است که مقاومت بتن را در برابر اسید و یا خاک های اسیدی افزایش داده و موجب افزایش مقاومت بتن در برابر سرما و گرمای شدید می شود.

به عبارتی استفاده از این ورقه ها باعث می شود که بتن ها در برابر هر شرایط نامساعد ، مقاومت سختی از خود نشان دهند و کم تر دچار آسیب شوند و حساسیتشان در این شرایط به حداقل میزان خود برسد.

لایه ساز ها یکی دیگر از روش های آب بندی ثانویه بتن ها محسوب می شوند که همان طور که از نامشان بر می آید با ایجاد یک لایه عایق موجب عایق رطوبتی بتن در برابر آب می شوند.

عایق رطوتی بتن
متریال های زیادی به این منظور به کار برده می شوند که رنج گسترده ای دارند و هر کدام از ان ها دارای خصوصیات منحصر به فرد خود می باشد. پلی یورتان ها، اپوکسی ها و اکریلیک ها از جمله این متریال ها هستند که با تغییرات جزئی در ساختارشان و اصلاح مواد پایه ان ها ، بهبود یافته و قابلیت استفاده برای آب بندی سازه بتنی را پیدا می کنند.
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.115 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت