تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

Mohamad139400 Offline
#1 ارسال شده : 1395/06/09 02:53:39 ب.ظ
Mohamad139400

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 17

انتخاب رشته کنکور سراسری را چطور انجام دهیم؟

این سوال هر کنکوری پس از اتمام مراحل دشوار و البته حساس کنکور سراسری می باشد.آیا مشاوره انتخاب رشته در قبولی رشته و دانشگاه مورد علاقه ما تاثیر گذار است!؟
جواب قطعا مثبت است.شاید اهمیت به این نکته که انتخاب رشته چقدر میتواند تاثیرگذار و مهم باشد یکی از عوامل موفقیت کنکور و جزئی از آزمون مهم هر کدام از داوطلبان باشد.اولویت بندی رشته ها باید به دقت و بر اساس رتبه و تراز شما و منطبق بر تراز مورد نیاز دانشگاه ها و همچنین با توجه به سهمیه های بومی و منطقه ای هر استان باشد.


آیا احتمال قبولی اولویت 1 با اولویت 150 فرقی دارد؟

خیر – هیچ فرقی ندارد . فرض کنید رتبه شما 10000 در منطقه 2 شده است. و شما طبق تحقیقات خود می دانید که احتمال قبولی در رشته ای خاص مثلا مهندسی کامپیوتر را در دانشگاهی خاص دارید.بر این اساس نیازی نیست دانشگاه مورد نظر را در اولویت اول خود قرار دهید، میتوانید تعداد بیشتری کدرشته بهتر که احتمال قبولی شما در آنها کمتر هستند را بالای آن مهندسی کامپیوتر مورد نظر قرار بدهید.

نکته مهم : همیشه انتخاب رشته خود را به 3 دسته تقسیم کنید :1 خوشبینانه 2-معقولانه یا مناسب 3-بدبینانه

گاهی اوقات تغییر ظرفیت دانشگاه ها و یا تاثیر معدل و یا تاثیر سهمیه های مختلف نتیجه نهایی را تغییر می دهد و اوضاع دقیقا طبق کارنامه های سالهای قبل نیست پس مراقب باشید که انتخاب های بدبینانه هم داشته باشید.اگر هم در انتخاب های خوشبینانه قبولی شدید که چه بهتر.

تاثیر معدل در کنکور 95 چقدر است؟

محاسبه تاثیر معدل در کنکور 95 کمی پیچیده است اما بطور کلی میتوانید به این روشی که گفته میشود آن را حساب کنید.

فرض کنید فردی در درس ادبیات ،سر جلسه کنکور درصد 60 را بدست آورده باشد و معدل کتبی هم 16 باشد.

میزان تاثیر کنکور ۷۵% و معدل سال سوم هم از ۲۵%

۶۰*۰.۷۵= ۴۵% میزان تاثیر کنکور

۱۶/۲۰*۰.۲۵=۲۰% میزان تاثیر معدل

۴۵%+۲۰%=۶۵% جمع هر دو

پس در اینجا با گرفتن معدل 16 درصد ادبیات از 60 به 65 ارتقا پیدا کرد.البته محاسبه تاثیر معدل در کنکور بر اساس تراز می باشد و نحوه محاسبه آن پیچیده تر است و این درصد ها برا فهم بهتر و بیان قاعده کلی موضوع گفته شد.

مرکز مشاوره انتخاب رشته

نکات مهم و ساده ای که در انتخاب رشته انجام آنها حیاتی است.

برای انجام مشاوره انتخاب رشته کنکور صحیح و بی نقص باید به نکات گفته شده تک تک عمل کنید تا در پایان اطمینان حاصل کنید که انتخاب رشته دقیق و مناسبی انجام داده اید.

1- دفترچه انتخاب رشته کنکور را بطور کامل و دقیق مطالعه نموده و از شرایط انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها ، ظرفیت ها و… مطلع شوید

2- رشته های مورد علاقه خود را بدون اینکه توجهی به تراز و رتبه ی آنها داشته باشید جدا کنید و در دفترچه ای یادداشت کنید

3- رشته های خود را به 3 دسته انتخاب ایده آل ، انتخاب معقول و انتخاب کمتر مورد علاقه تقسیم کنید.بعد از انجام این کار 20 درصد از کل رشته ها ( بر حسب علاقه بیشتر) را در لیست ایده آل قرار دهید و سپس 50 درصد را در لیست معقولانه و 30 درصد هم در لیست کمتر مورد علاقه قرار دهید.

4- بر اساس اولویت علاقه شخصی رشته های اضافی را حذف کنید. ( دقت نمایید که علاقه به برخی رشته ها فقط از روی بی اطلاعی از رشته مورد نظر است ، در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنید و بازار کار و شرایط آنها را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید)

5- ویرایش و تغییرات نهایی در انتخاب های خود را انجام دهید

تبریک میگویم.انتخاب رشته شما به بهترین شکل طبق نظر مرکز مشاوره انتخاب رشته انجام شده است.برای آشنایی با چگونگی انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش به بخش نحوه انتخاب رشته کنکور وارد شوید.
منبع : مرکز مشاوره تحصیلی
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 2.651 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت