تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

iWater Offline
#1 ارسال شده : 1395/10/30 12:59:13 ق.ظ
iWater

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 109

تشکرها: 1 بار
تصفیه فاضلاب صنعتی
1 – فرآیند های مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب
در طرح بهینه تصفیه فاضلاب بیمارستان ها یک مجموعه پکیج پیش ساخته با فرآیند تصفیه بصورت پیشرفته و تلفیقی همراه با سیتسم حذف بو ، میست ها ، کنترل بخارات و آئروسل های بیولوژیکی می توان پیشنهاد نمود .
فرآیند پیش بینی شده در پکیج های تصفیه فاضلاب پیشنهادی شامل واحد متعادلساز جریان و فرآیند بی هوازی ( در قالب مخزن شماره 1 ) ، ناحیه انوکسیک و فرآیند لجن فعال با رشد چسبیده بر روی مدیاهای ثابت و ناحیه ته نشینی ( در قالب مخزن شماره 2 ) می باشد که ترتیب استقرار واحد های فرآیندی بصورت زیر خواهد بود :
1- واحد متعادلساز جریان فرآیند بی هوازیUABR
2- راکتور بی اکسیژن یا انوکسیک
3- فرآیند هوازی رشد چسبیده با مدیای ثابت IFAS
4- واحد ته نشینی ( حوض زلال ساز ) همراه با صفحات و تیغه های شیبدار لاملاء
5- سیسشتم گندزدایی ( روش کلرزنی )
6- سیستم کنترل و حذف بو به روش بیولوژیکی ( بیوفیلتراسیون )
7- واحد هاضم هوازی لجن مازاد .

مشخصات فنی و ابعادی پکیج های پیش ساخته

1-1 مشخصات فنی و ابعادی واحد متعادل ساز و راکتور بی هوازی
امروزه کاربرد موثر فرآیندهای بی هوازی جهت تصفیه فاضلاب های خاص بدلیل هزینه های پایین احداث و بهره برداری ، سهولت راهبری و عدم نیاز به نیروی متخصص مورد توجهات خاص می باشند . فرآیند کارآمدی که در بسیاری از مناطق دنیا جهت تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار گرفته فرآیند بی هوازی می باشد . این فرآیند یک فرآیند بیهوازی است ودر درون آن از بافل یا دیواره هایی استفاده شده که کل راکتور را به چند محفظه تقسیم می نماید و عموماً محفظه اول را بزرگتر از محفظه های دیگر در نظر می گیرند تا زمان کافی جهت تشکیل فاز اسیدزایی مهیا باشد و در محفظه های بعدی فاز متان سازی توسط باکتری های متان ساز رخ خواهد داد و در نهایت می توان عنوان داشت که راکتورهای بی هوازی بافل دار با دارا بودن خصوصیات طراحی ساده ، هزینه کم عملیاتی ، عدم نیاز به تجهیزات برقی و الکتریکی و تجهیزانت مکانیکی ، قابلیت شوک پذیری بالا و مقاومت نسبی به شوک های آلی و هیدرولیکی و مشکلات کمتر در هنگام کار سبب می شود تا این راکتورهای بعنوان یک پیشنهاد خوب برای تصفیه فاضلاب های خاص بخصوص سخت تجزیه پذیر و دیر تجزیه پذیر مانند فاضلاب بیمارستان ها و همچنین به عنوان یک واحد پیش تصفیه فاضلاب های قوی مطرح شود .
از سوئی با توجه به تغییرات شدید کیفیت و کمیت فاضلاب های تولیدی در بیمارستان ها اثرات نامطلوب آن بر روی تاسیسات و سیستم های پایین دستی من جمله سیستم تصفیه بیولوژیکی ، یکنواخت سازی کمی و کیفی فاضلاب ضروری می باشد . لذا در طرح پکیج حاضر این بخش در واقع بمنظور آرام کردن جریان ورودی ، جمع آوری ، ذخیره و همچنین متناسب سازی یکنواخت کردن مشخصه های کمی و کیفی فاضلاب ( از لحاظ بار آلی ، رنگ ، درجه حرارت و ... ) جهت هدایت به واحد های بعدی نیز کارائی دارد . در این طرح ناحیه بیهوازی بمنظور آزادسازی فسفر و ذخیره آن در لجن برگشتی و نهایتاً حذف آن نیز کاربرد دارد . بخش بی هوازی جهت حذف موثر CODو هضم بیولوژیکی کف و خونابه و کاهش تاثیر و بی اثر سازی سمیت دارو ها ، مواد شوینده ، پاک کننده و دترجنت ها بسیار کارآمد و موثر خواهد بود
2-1 مشخصات فنی و ابعادی بخش انوکسیک
در ناحیه انوکسیک غلظت اکسیژن محلول در فاضلاب کاهش یافته اما اکسیژن باند شده بصورت شیمیایی در ترکیبات نیترات و نیتریت وجود دارد و از طریق جریان برگشتی از حوض هوادهی ، این ترکیبات به شکل مایع مخلوط معلق به ناحیه انوکسیک تزریق می گردد ، که در این صورت غلظت نیترات در ناحیه انوکسیک به حداقل می رسد . بنابراین در جریان لجن برگشتی از زلال ساز به ناحیه بی هوازی غلظت نیترات بمیزان چشمگیری کاهش می یابد .این ناحیه از پکیج توانایی انجام عمل نیتریفیکاسیون / دنیتریفیکاسیون همزمان و در نهایت حذف بیولوژیکی نیترات را دارد بمنظور حذف نیترات یک خط برگشت جریان از انتهای راکتور هوادهی ، فاضلاب را به ابتدای ناحیه انوکسیک بر می گرداند . این برگشت جریان توسط یک دستگاه پمپ ایرلیفت صورت می گیرد .
تبلیغات
parsian Offline
#2 ارسال شده : 1396/03/27 11:11:12 ق.ظ
parsian

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34
مکان: ukyty

متن جالبی بود ممنون از موضوع خوبتون
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 4.679 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت